att rida olika hästar!

Att rida olika hästar kan både vara bra och dåligt. Om man rider olika hästar lär man sig att hantera olika hästars olika sätt att bete sig. Samtidigt får man aldrig ut lika mycket av träningen eftersom att man först måste ta reda på hur man ska jobba hästen, sen när man tagit reda på det, först då kan man börja rida på riktigt!
Rider man en och samma häst hela tiden vet man hur just den hästen fungerar och hur man ska ta itu med de olika saker den hästen hittar på. Jag rider endast Phantom, en c-ponny jag ibland kallar Pante!
Han är världens bästa ponny och jag älskar honom. När man rider honom måste man vara totalt vaken då han ibland gör lite som han vill, det är det som är bra med att jag bara rider honom, för då kan jag arbeta vidare med det som inte gick så bra förra träningen och göra det bättre! Istället för att rida en ny häst och få andra problem med den!!!
Sammanfattning: Det är bra att att rida  olika hästar då man lär sig hantera olika hästars egenskaper, pigga, slöa, busiga eller hästar med egen vilja. Men det är bättre att rida samma häst då man lär sig hantera den bättre!!!
som ni ser gillar Pante att vara ute mer än inne!!!! hihi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0