shisse vilken dag asså!

Det börjar med att jag oc hSandra drar till stallet för att rida uteritten klockan 10!
Allt går bra vi rider till ängen och jag Annie och sandra skulle galloera på fakstrecka, jag ramlade av då Phantom sköt upp baken och drog ned huvudet fär att äta! Men det gick bra, gjorde inte så ont!!
Sen skulle vi gallopera upp för en backe, då blir Phantom och Maxim duperpigga och skenar upp för hela backen, Både Sandra och jag försöker allt vad vi kan för att få stopp på våra galet tävlande skenande hästar!!! Men vi lyckas inte så vidare bra om man säger så....! Helt plötsligt ser jag att vi kommit ut mitt på en asfaltsväg och jag drar i ena tygeln för att komma tillbaka till stigen, fortfarande i okontrollerad gallop. Men då visar det sig att vägen var snor hal och Phantom går omkull. Han lixom ligger ned på sidan ocg såklart ramlsr jag av!!! ( Igen )
Jag bli skit skraj och börjar störtgråta, sedan kollar jag på mitt knä och ser att det gått hål på buxan ocg det blivit ett köttsår, en typ köttbit hänger ut!!!! Då får jag paaaaniiiik!!!! Efetr ett tag kommer resten av gruppen upp för backen och leaderm hoppar av. Hon försöker lugna mig och så!!! Jag blir upplyfen på en annan häst då jag inte kan röra knät. Sandra A, ledaren ringer afetr någon som kan hämta mig och någon som kan rida hem Pante.
Tillslut kommer stall personalen Mikaela, Frida och Hedda ut ur bilen. Frida sitter upp på Pante ( som jag kallar Phantom ) medans Mikaela och Hedda hjälper mig in i bilen. Vi åker till stallet för att hämta mina saker sedan direkt till astridlindgrens barnakut mottagning.
Asså jag säer bara att jag inte skulle klarat mig utan Hedda! Även fast hon inte gjorde så mkt praktiskt sätt var hon till enorm hjälp!!!!! Tack sötis älskar dig! Och alla i gruppen som sms:ade och frågade hur jag mådde! Puss på er alla!!!
Efter typ 4 timmars väntan blir jag ihopsydd med 6 stygn av en assnygg läkare haha!!!
Nu får jag inte rida elle rspela tennis på 10-14 dar! seeeegt!!!! Jag kan inte böja på knät och får inte belasta det!!!
Tänker hela tiden på hur mycker värre det kunnat gått! Alla kunde ramlat av och lef´gat på sjukhus och hästarna vatit i himlen på grund av brutna ben!!!! :(
det var min helt underbara dag!!!!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Hoppas att du blir bättre Alex!!!!<3

2012-03-19 @ 08:55:38
URL: http://stalltjejeen.blogg.se/
Postat av: Maja

Alex, som jag sa innan du måste vara rädd om dig! Älskar dig finaste <3

2012-03-19 @ 10:00:05
URL: http://majarudolfsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0