smink!

Idag tänkte jag skriva lite om smink, vad jag tycker gör, använder osv...!
Jag avänder inte så mycket smink till vardags! typ mascara, fyller i ögonbrynen och ibland consieler!
men däremot på fest och om jag vill ha lit ekul har jag rätt mycket!!! har nämligen varit hoss ett proffs och fått grymam tips!
Så här kommer ett par!
ÖGON: Man kan börja med en ögonskugga, jag som är blåöggd gillar lila! Visst funkar det att bara stryka på lila men vill man va festens ingla gör så här: en mörkare lila längst ut och en ljusare längre in, se till att färgerna smälter ihop så att det int eser konstigt ut! Sen en eyeliner. Jag använder lila då oxå! hehe. Sedan om man vill se vake noch pigg ut kan man dra en vit eyeliner på ungerögonlocker! Eller det är typ halvt inne i ögat! Aja ni som fattar fattar ni andra inte! Jag e int eså bra på at förklara heh. Sen mascaran! Jag använder Wigwam! Den e grym och inte jätte dyr!!! :D Mascaran kan mn lägga i olika lager för att få extra hållbarhet och längd! det är bra att sicksacka för att få förg ända in i roten!
Och för er med mörka ringar under ögonen eller röt vid näsvibbarna an en consieler vara bra! en consäieler är som en penna med brunkräm på, det är viktigt att man väjler en consieler med axakt samma färg som ens hud! annars ser det dumt ut!
HY: det finns många olika grejer man kan ha som täcke! man kan ha fondaition ( stavning ) brons puder, vanligt puder, brunkräm eller puder fondaition! Jag använder puder fondaition för det täcker bra och ser inte fake ut! Vad man än väljer är det viktigt att resultatet blit slätt och fint!
MUN: på munnen har jag antingen ett rosa läppglans eller ett typ brunt läppstift! Men det är helt upp till än själv vad man vill ha för färger! Tänk bara på er ögon färg!!!!!
love // Alexandra!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0